Gemeente Westland medewerker Publiek

Organisatie

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Dienstverlening

De collega’s die werkzaam zijn binnen dit cluster verstrekken informatie en leveren de individuele gemeentelijke diensten aan inwoners en organisaties. Het cluster bestaat nu uit 7 teams en maakt de komende tijd de omslag naar een procesgerichte manier van organiseren. Zo streven we naar een dienstverlening die past bij de huidige tijd waarbij de behoefte van inwoners en organisaties centraal staat. Wil je iets voor de maatschappij betekenen, dan is dit cluster zeker iets voor jou.

Team KCC en FOB

Het Klant Contactcentrum (KCC) is de centrale toegang van de gemeente voor inwoners, bedrijven en instellingen die informatie, een product of dienst willen verkrijgen. Wij zijn verantwoordelijk voor het eerstelijns klantencontact voor balie, telefonie, post, e-mail en medeverantwoordelijk voor de goede afhandeling van internetvragen. Het team Frontoffice Burgerzaken (FOB) vervult alle taken op het gebied van de Basisregistratie Personen, naturalisatie, verkiezingen en producten en diensten van de burgerlijke stand. Inwoners kunnen bij ons terecht voor diverse producten en diensten, zoals: paspoorten, uittreksels uit het geboorteregister, rijbewijzen, huwelijksaktes en geboorteaangiften.  

Functieomschrijving

Je bent het visitekaartje van de gemeente en de spin in het web voor het klantencontact bij ons. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de burger en je geeft hen een welkom gevoel. Je levert telefonisch informatie aan bewoners, bezoekers, bedrijven en instellingen over de producten, projecten en diensten van de gemeente. Ook adviseer en informeer je de burgers bij het aanvragen van documenten, zoals paspoorten en rijbewijzen en je draagt zorg voor de verwerking ervan. Ben je dienstverlenend en flexibel inzetbaar (ook in de avonden en optioneel op zaterdag)? Dan pas je goed bij ons.

Functie eisen

Je hebt een mbo diploma met minimaal een jaar relevante werkervaring als baliemedewerker Burgerzaken en KCC medewerker zodat je zelfstandig kunt werken. Je bent flexibel inzetbaar overdag en ook voor de avondopenstelling. Je bent gedreven, een teamplayer, representatief, stressbestendig en je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je kunt goed luisteren en je bent in staat snel tot de kern van de zaak te komen. Klantgerichtheid en accuratesse zijn voor jou vanzelfsprekend.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Je beschikt over een gevolgde mbo opleiding.

2. Flexibel inzetbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur, optioneel is de zaterdag.

Gunningscriteria (weging)

3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau.

4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen van rijbewijzen en reisdocumenten in de afgelopen 3 jaar.

5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een callcenteromgeving zodat je de basis van gespreksvoering goed onder de knie hebt.

6. Aantoonbare werkervaring in de publieke sector bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar.

Competenties

  • Je bent representatief en stressbestendig;
  • Daarnaast heb je relativeringsvermogen;
  • Je weet jezelf goed te verwoorden. Klantgerichtheid en accuratesse zijn voor jou vanzelfsprekend.