Leidschendam-Voorburg KCC medewerker

Organisatie
Gemeente Leidschendam-Voorburg is een ambitieuze organisatie met ca. 650 medewerkers. Onze ambitie is om de Beste Gemeentelijke Dienstverlener van Nederland te zijn. Dit vraagt veel van onze medewerkers. Als organisatie doen wij er alles aan om onze medewerkers hier optimaal in te faciliteren, op een maatschappelijk verantwoorde manier (MVO). Bijvoorbeeld door vorm te geven aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruik makend van nieuwe technologieën. Ons hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken wij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.

Afdeling
Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 3 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en een stafafdeling Kwaliteit en Innovatie.

Opdracht
Als Medewerker Klantcontact Eerstelijns Dienstverlening ben je verantwoordelijk voor het ontvangen, registreren, uitzetten en afhandelen van vragen aan de telefoon. Voor een juiste registratie van het klantcontact en het juist beantwoorden van een vraag bedien je diverse digitale systemen, zoals het telefoonsysteem, het klantbegeleidingssysteem, het klantcontactsysteem, de kennisbank en diverse andere backoffice-applicaties. Van belang is dat je klanten vriendelijk en op een professionele wijze te woord staat en dat je een snelle en duidelijke vraagstelling bevordert. Je bent inhoudelijk goed op de hoogte van datgene wat er binnen de organisatie / een gemeente speelt en kunt onze inwoners ook inhoudelijk een stap verder helpen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal beschikbaar op maandag, dinsdag, donderdag van 08.30-17.00 uur.

Gunningscriteria (weging)
2. Je hebt minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met klantcontact in de afgelopen vier jaar.

3. Je hebt minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 4 jaar.       

4. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau. 

5.Je hebt aantoonbare werkervaring met administratieve processen en het werken met een CRM systeem.

Competenties

  • Je communiceert moeiteloos met alle klanten en bent in het bezit van uitstekende sociale vaardigheden.
  • Je vindt het prettig in teamverband te werken en je kunt goed feedback ontvangen en geven. Je bent pas tevreden als jouw klant tevreden is, dienstverlening zit in je bloed.
  • Daarnaast is het belangrijk dat je integer, nauwkeurig en goed kunt omgaan met conflictsituaties.