Gemeente Westland- medewerker servicedesk

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait! 

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen en wordt er aangestuurd vanuit de 1ste, 2de en 3de lijn.

De Servicedesk is onderdeel van taakveld Informatisering & Automatisering binnen de 1ste lijn waar zo veel mogelijk klantvragen direct worden afgehandeld. Deze collega’s zijn het visitekaartje van het cluster Bedrijfsvoering. Klantgerichtheid en kwaliteit zijn belangrijke waarden voor het team. En door integraal te werken willen we dat onze klanten zich geholpen voelen: door een gevoel van vertrouwen te geven, oplossingsgericht mee te denken en proactief te handelen.
Als Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor eindgebruikers die IT-problemen ervaren. Denk hierbij aan problemen met software, documenten, printers of mobiele apparaten. Je registreert en prioriteert de incidenten in een Service Management Systeem (TOPdesk). In eerste instantie probeer je het incident zelf op te lossen. Als dat niet lukt dan zet je de melding door naar een van je collega’s waarbij je de gebruiker informeert over de voortgang. Je zorgt er te allen tijde voor dat de eindgebruiker zo snel mogelijk weer zorgeloos aan de slag kan. Je wordt ingezet om telefonisch, on-site of aan de balie aan de slag te gaan.

Opdracht
Heb jij passie voor ICT? Ben jij klantgericht en haal jij voldoening uit het ondersteunen van eindgebruikers? Kan jij als geen ander een issue opspeuren en vervolgens oplossen? Dan ben jij de Servicedesk medewerker voor Gemeente Westland. Je hebt ruime werkervaring opgedaan op een ICT Servicedesk en weet als geen ander de verschillende processen te benoemen. Daarnaast ben je gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stel je de eindgebruiker altijd centraal. Dat betekent dan ook dat je een flinke dosis technische kennis hebt. Ook heb je een ambitieus karakter, ben je flexibel, analytisch ingesteld en ga jij geen uitdaging uit de weg. Jij bent op je best wanneer je de vrijheid krijgt om initiatief te mogen nemen. Ongeacht het probleem weet jij altijd het hoofd koel te houden en klant- en servicegericht te blijven.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde mbo opleiding;
2. ITIL gecertificeerd;

Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde opleiding ICT op minimaal mbo-niveau 4 .
5. In het bezit van de certificaten Windows 10 en Office 365.
6. Minimaal 3 jaar ervaring als Servicedesk medewerker de afgelopen 4 jaar .
7. Minimaal 2 jaar ervaring met Active Directory, Exchange, Office 365, Windows 10, TOPdesk in de afgelopen 4 jaar.
8. Goede beheersing van de Nederlandse taal.
9. Voldoende beheersing van de Engelse taal.
10. In het bezit van rijbewijs B.

Competenties

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je  weet als geen ander de verschillende processen te benoemen;
  • Daarnaast ben je gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stel je de eindgebruiker altijd centraal;
  • Dat betekent dan ook dat je een flinke dosis technische kennis hebt;
  • Je hebt een ambitieus karakter, ben je flexibel, analytisch ingesteld en ga jij geen uitdaging uit de weg;
  • Jij bent op je best wanneer je de vrijheid krijgt om initiatief te mogen nemen;
  • Ongeacht het probleem weet jij altijd het hoofd koel te houden en klant- en servicegericht te blijven.

Heeft u interesse in de vacature of vragen? Stuur gerust uw CV en motivatiebrief naar info@odprofessionals.nl!